telefon 790 380 444 biuro@g2mediagroup.pl

1. Marketingowcy coraz częściej będą korzystać z danych w zakresie podejmowania decyzji

Marketingowcy cierpią z powodu przeciążenia danych. Każdy z kanałów, każdy punkt kontaktu firmy z klientem, każdy system marketingowy, narzędzie marketingowe ma swoje dane, których ilość staje się przytłaczająca.

Innym problemem związanym z wykorzystaniem danych do podejmowania decyzji jest to, że firmy muszą inwestować w dodatkowe środki / zasoby ludzkie / narzędzie do analizy danych marketingowych, tak aby finalnie otrzymać pożyteczne i wartościowe informacje.

2. Marketing Agile będzie jeszcze bardziej popularny
Zwiększone wykorzystanie danych w marketingu pozwoli marketingowcom pracować w bardziej błyskotliwy sposób. „Marketing Agile” jest w istocie metodą pracy, w której zachęca się do indywidualnych wysiłków i częstej współpracy. Inicjatywy zmierzające do wdrożenia Agile w marketingu nadal jednak będą napotykać trudności. Firmom o konserwatywnej kulturze może być trudno zaakceptować takie niekonwencjonalne metody pracy.
Osoby, które już są wdrożone w Agile stwierdziły, że wyniki były są zachęcające. Projekty, które do tej pory zajmowały dwa do trzech miesięcy, teraz tylko trwają od dwóch do trzech tygodni.

3. Marketing nadal będzie na niedoceniany
Bardzo często firmy podkreślają, że działania marketingowe są ważne, jednakże cele pod koniec roku nie są osiągane, nowe kanały digital marketingu nie są testowane, w rezultacie nie ma takiego obrotu jaki był spodziewany.
Komentarz G2 Media Group – „Tu warto się zastanowić nad sposobem i metodami planowania budżetu i celów marketingowych. Czy są one osiągalne, realne, czy zostały wzięte pod uwagę wskaźniki z poprzednich lat, trendy, analizy z raportów branżowych, analiza SWOT i inne„.

4. Marketingowcy będą personalizować swoje działania w oparciu o dane i spostrzeżenia / komentarze klientów.
W nadchodzącym roku, inicjatywa personalizacji zostanie poszerzona, tak aby konsumentom dostarczać Najlepszą Jakość Usługi, oraz aby pomóc im w podejmowaniu decyzji zakupowych. W tym celu, marketerzy muszą mieć możliwość korzystania z danych na temat zachowań konsumentów i użyć ich jako sposób określenia, które treści dostarczyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, internetu i telefonu komórkowego.
Wiele organizacji wciąż cierpi z powodu „silosów danych”, gdzie jeden dział nie pozwala innym używać jego danych. Odnosi się to szczególnie do sprzedaży i marketingu.

5. Agencje Medialne będą pociągane do odpowiedzialności za reklamy online
Na koniec, w 2017 roku klient będzie wymagał, aby ich Agencja dostarczała więcej danych na temat ich reklamy online. W przeszłości wiele zespołów / działów marketingu nie ma zdolności analitycznych do zarządzania szczegółowymi danymi dotyczącymi skuteczności reklamy. W rezultacie, wiele raportów Agencji zawiera tylko dane ogólne. Obecnie, pracownicy marketingu po stronie klienta coraz bardziej opierają się na danych, ich oczekiwania dotyczące zarówno ilości, jak i jakości danych wzrasta. Kwestie takie jak fałszywe kliknięcia, widoczność i konwersja po wyświetleniu stają się częstymi tematami rozmów między Agencjami i zespołami marketingowymi.

Żródło: econsultancy.com