telefon 790 380 444 biuro@g2mediagroup.pl

KPI (key performance indicators) to wskaźniki, które muszą być analizowane w celu dostarczenia danych, które pomagają mierzyć skuteczność realizacji celów marketingowych. KPI są istotne, ponieważ wskazują twojemu zespołowi marketingowemu czy cele w prowadzonych kampaniach afiliacyjnych zostały osiągnięte czy nie.

Do pomiaru KPI trzeba będzie włączyć pewne narzędzia analityki internetowej, np. Google Analytics (GA). W GA istnieje ogromna ilość funkcji, które można wykorzystać, aby uzyskać szerszą wiedzę i dane. Rozsądnym wydaje się podział typów danych na trzy obszary KPI:

Ilość
Odnosi się do całego ruchu, który jest prowadzony na stronie internetowej i ma na celu pomóc monitorowaniu aktywności sesji.
Wartość
Odnosi się do wartości finansowej, jak ruch z ecommerce przekłada się na przychody i średnią wartość zamówienia.
Jakość
Cele na stronie internetowej, pomiar poziomu zaangażowania użytkowników odwiedzających stronę internetową.

Dla każdego z tych obszarów, koncentruj się na KPI, które pomaga w interpretacji, jaki wpływ mają twoje kanały partnerskie na stronę internetową:

Ilość KPIs Wartość KPIs Jakosć KPIs
całkowita ilość wyświetleń przychód całkowity Współczynnik odrzuceń
całkowita ilość sesji Średnia wartość koszyka Średni czas na stronie
całkowita ilość osób zapisanych na newsletter Średni przychód Średnia ilość wizyt
całkowita ilość użytkowników udostępniających treść Wartość z celów nie e-commersowych % użytkowników udostępniających treść
% podział na nowych i powracających użytkowników Koszt 1 wizyty (wydany na marketing + content/wszystkie wizyty) współczynnik konwersji (wizyta -zamówienie)
% podział pomiędzy kategoriami urządzeń współczynnik konwersji (koszyk-zamówienie)
współczynnik konwersji z odfiltrowanym współczynnikiem odrzuceń

 

Podczas korzystania z miękkich celów (czyli cele niefinansowe) w ramach programów partnerskich, należy uważać, aby określić dokładne wymagania dotyczące generowania prowizji. Na przykład, z subskrypcji newslettera, ważna jest udana rejestracja lub informacja dotycząca potwierdzania adresu e-mail.